singgah2...sila tggal jejak anda!! ^_^

tinta untuk semua

Saturday, August 28, 2010

sekadar saja...


x mahu kejar lg..
tkut nnt t'jatuh msa kejar..
....
....
....
...
...

takut.. =(


takut
takut bila bca itu, bca ini
takut
bila tgOk itu, tgOk ini
......
TAKUT
(T___T)


Thursday, August 26, 2010

*****

dah lma cik.asnur x jengOk myspace..
bru2 nih terniat nk jengOk..
ntah la ...
xtau pe prsaan slpas jengOk ms..
***
***
***
***
***
cik.asnur diam2 aje
biar diam2 prsaan itu
rsa nyesal pun ade
msa jngOk myspace bru2 nih...
=(

Tuesday, August 24, 2010

sya & sakit


dmam,batuk & selsema !
cik.asnur dpat pakej diats, ='(
smpai xde suara???
uhuuuksss
rsa cam seksa sgt nk ckap spatah
adoiii...
nih bru sakit ckit,cmne la org yg btOl2 xmmpu b'suara..
cik.asnur sgt kagum ngn diorg, ade inisiatif lain utk b'komunikasi...
(p/s = cik.asnur sgt xsuka skap sstngah org yg suka mmperlekehkan insan2 camni.... tlg igt yea, stiap org ade kkrgan n klbihan..lgpun pe suma yg ada pd kita, juz pnjaman smta2 ok!! BERSYUKUR !)

ubat dh nk abeh dh..
tp still camni
mlah mkin tewukk...
(T_T)
sO cmne nk ckap nnti..?
nk wat style,tulis bca ke?
tulis lam note kecik, pastu baca...
balas2 note plak dlam klas nnti..
"note berantai"
huhuhu....

skrg!
seyes,cik asnur, rsa cam xnak mkn ubat...
ok!!!
dah la x sedap,bau pun xbest!
he3...
(O_o)
wOot,WoOt!!

oh yeaa tiba2 tingat sstu,
dlu cik.asnur pnah rpat ngn sOrg kwn nih
(skrg nih bknnye x kwan,, tp xbley rpat cam dlu ats sbb2 t'tntu)
dia slalu ckap...
"kamO shat bkn sbb ubat,
tp sbb Allah s.w.t
tnpa keizinan-NYA kamu xkn sihat...
dOktOr n ubaT hnya perantara..
sO jgn la pk, kamu shat sbb ubat @ doktOr...
dan sakit itu pghapus dOsa kecil..."
he3.. (^_^)
kwan cik.asnur "itu" slalu ckap camni
bila cik.asnur dmam @ sakit...
smpai boley igt cara n intonasi dia b'ckap..
kui3...

sya dan sakit
xdpt dielakkn..
antibOdi lmah... =P
(sbb slalu aje mkn ubat x abeh..he3)
pesanan kwn..
sila mkn antibiOtik smpai abeh, paham!!!
tp last2 buang jgak ubt tue.. he3
sory kwan...
cik.asnur kalO sihat ckit
mmg lupa daratan...
ubat msti mkn x abeh..he3..

(~~)

bila dh x sihat
bru kalut nk mkn ubat
bila dh x shat jgak
bru nk tidOq awal
bila dh x sihat
bru itu,bru ini
(~~)

Monday, August 23, 2010

thank you


thanks sgt utk
mak n abah
sbb m'besarkn,mddik,mmberi ksih syang dan sglanya
utk sya....
syg mak n abah sgt2!!!

thanks jgak
utk
kwan2
xkira la,msa kecik ke msa besaq ke
sbb mnceriakn idup sya
syg kamu smua!!

TQ
utk
my best pwend
^_^
kamO smua buat sya kuat
*share suma prOb*
*enjOy sama bila hepi*
*sakit sama2*
*sharing*
^_^

thanks
10 u! 10 u!
utk
ckgu2 & insan2 yg pnah mndidik sya!
sya hargai jsa ckgu2 smua
^_^
sgt b'trma ksih...

tenkiu
jgak ditujukan
kpd
suma yg tlah
mncorakkn pjlan idup sya
scra lgsung @ x lgsung
tnpa anda
mgkin jln crita sya
kOsOng

dan yg t'akhir skali
tenkiu!tenkiu! munchas gracias!
utk
awk
(^_^)
cOz....
..................
~awk thu sbb ape kn??~

Saturday, August 21, 2010

(T_T)


sya sedih bila awk ckap camtu
.....
.....
.....
.....
.....
(T_T)

Friday, August 20, 2010

memang awak !!







sapa?
hurmmm
awk, awk dan jwpannya smstinya awk....

knapa??
jwpannya...
xde sbb,xde sbb,xde sbb....

(^___^)
penmbah rsa dlm idup cik.asnur
smstinya awk, awk , awk!!!
insyaallah
slmanya awk...

maaf
utk itu, utk ini, utk itu, utk ini
utk....bla..bla..bla...


Sunday, August 15, 2010

baca aje la... =P

Kadang2 kita rasa ragu2 untuk senyum pada orang yang baru kita kenal atau baru je nak mesra2.

Selalu orang akan nilai pada apa yang pertama sekali yang diorang nampak pada seseorang. Tapi kalau setakat sekali pandang dan kebetulan ternampak sesuatu yang kita tak berkenan kat orang tu, tak bolehlah dengan senang hati nak kata dia itu begitu dan begini kan? Tapi kebanyakkannya dari kita memang suka buat penilaian yang agak salah.

Padahal orang tu kalau kita betul2 nak kenal sebenarnya dia tidak seperti yang kita sangkakan. Memanglah secara tak langsung bila kita tengok orang lain, kita akan terus mengadili.

Kita kalau kat tempat orang (terutamanya) atau keje kat tempat baru dengan suasana baru patutnya kena pandai2 bawa diri kan? Ok, macam mana kalau kita dah beria2 menyapa dan senyum macam Kerang Busuk dah rupanya tapi orang2 yang memandang tu macam tak pernah tengok orang je. Atau lebih buruk lagi bila senyuman kita dibalas dengan jelingan? Buat2 tak nampak ke, tak nak pandang langsung?

Dan perubahan masa juga perubahan diri dari yang berfikiran sangat cetek hingga menjadi matang banyak membantu untuk mengubah diri menjadi yang lebih baik dan mesra. Tapi kalau terlalu mesra pun tak elok jugak.

Kalau lelaki - terlalu peramah nanti ada je perempuan/wanita yang terasa dirinya menjadi perhatian lelaki tu... Kalau perempuan/wanita, takut disalah erti pulak. Ini semua biasa berlaku di kalangan kita. Peramah salah, tak ramah orang kata kita sombong pulak. Jadi, berpada2 saja apa pun yang kita buat.


menarik utk dikOngsi...

sdg melewati 1 laman ilmiah..
tertarik dgn sesuatu..
n cik.asnur rsa nk kOngsi sma2.. =)
then
cik.asnur cOpy n paste aje...
hOpe..
kwan2 ley dpat 1 info baru...
kalo dh penah tahu info nih
aggaplah baca utk msa terluang,, =)

KALIMAH ALLAH S.W.T

Ibnu Abbas R.A. berkata : “ Ketika Allah S.W.T. menjadikan Arasy dan menyuruh malaikat memikulnya lalu malaikat cuba memikulnya dan terasa berat. Kemudian Allah S.W.T menyuruh malaikat membaca ‘Subhanallah’sebaik sahaja membacanya maka ia terasa ringan memikul Arasy dan mereka membaca selama-lamanya.”

Ibnu Abbas R.A. berkata : “ Apabila Allah S.W.T. menjadikan Adam A.S maka mula yang eluar dari mulut Adam A.S. ialah bersin. Lalu Allah S.W.T. mengilhamkan kepada Adam A.S. untuk membaca kalimah
‘ Alhamdulillah’ lalu Allah menjawab ‘Yarhammuka Rabbika’ ( kerana rahmat itulah aku menjadikan engkau ).”

Kemudian malaikat berkata : “Inilah kalimah mulia dan baik, dan tidak sepatutnya kami abaikan.” Maka digabungkan dengan ayat pertama tadi dan mereka membaca :
‘Subhanallah Walhamdulillah ’ .
Mereka membaca demikian sehingga Allah S.W.T. mengutuskan Nabi Nuh A.S. Disebabkan kaum Nabi Nuh A.S. adalah kaum yang pertama menyembah berhala maka Allah S.W.T. mewahyukan kepada Nabi Nuh A.S. supaya menyuruh kaumnya membaca ‘
La Ilaha Illah’ bagi mendapatkan keredhaan Allah S.W.T.


Lalu malaikat berkata : “ Inilah kalimah ketiga yang besar dan baik yang tidak boleh kami abaikan.” Maka malaikat pun menggabungkan dengan kalimah yang kedua itu sehingga menjadi
Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillah ’.

Para malaikat mengamalkan kalimah tersebut sehingga terutusnya Nabi Ibrahim A.S. Setelah terutu Nabi Ibrahim A.S., Allah S.W.T telah memerintahkan supaya Nabi Ibrahim A.S. menjalankan korban anaknya, yang mana akhirnya Allah S.W.T. telah menebus anaknya Ismail A.S. dengan seekor kambing. Apabila Nabi Ibrahim melihat anaknya diselamatkan oleh Allah S.W.T. dan diganti dengan kambing maka Nabi Ibrahim menyebut ‘
Allahu Akbar’ kerana merasa terlalu gembira atas nikmat yang dikurniakan oleh Allah kepadanya.

Para malaikat berkata : “ Inilah kalimah keempat yang sungguh baik dan besar .” Kemudian malaikat menggabungkan dengan kalimah yang ketiga sehingga menjadi
'
Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillah Wallahuakbar ’ .

Ketika malaikat Jibril A.S. menceritakan kisah ini kepada Rasulullah S.A.W., baginda berasa kagum dan terus membaca ‘
Walahaulawala Quwatailla Billahil 'Aliyiladzim’.

Kemudian Jibril A.S. berkata : “Gabungkan kalimah keempat itu sehingga menjadi
'
Subhanallah Walhamdulillah Walailahaillah Wallahuakbar Walahaulawala Quwatailla Billahil 'Aliyiladzim'

Saturday, August 14, 2010

sifat2 kamu melalui bulan kelahiran kamu...

JANUARI
  • bercita-cita tinggi dan orangnya serius
  • suka melihat kelemahan orang dan suka mengkritik
  • peka dengan setiap yang dibuat nampak keuntungan
  • suka smart, kemas dan teratur
  • sensitif, berfikiran mendalam
  • pandai mengambil hati orang lain
  • pendiam kecuali setelah dirangsang
  • agak pemalu, daya tumpuan yang sangat tinggi
  • mudah mendisiplinkan diri sendiri
  • badan sehat tetapi mudah diserang selesema
  • bersikap romantik tetapi tidak pandai mempamerkanya
  • cukup sayang kepada kanak-kanak
  • suka duduk di rumah
  • setia pada segalanya
  • rajin belajar dan kemahiran sosial
  • sikap cemburu yang sangat tinggi
FEBRUARI
  • berfikiran abstarak
  • sukakanbenda yang realiti dan abstrak
  • inteligent, bijak dan genius
  • berpersonaliti yang mudah berubah
  • mudah menawan orang lain
  • agak pendiam, pemalu dan rendah diri
  • jujur dan setia pada segalanya
  • keras hati untuk mencapai matlamat
  • tidak suka dikongkong
  • mudah memberontak jika dikongkong
  • suka kegiatan lasak
  • emosinya mudah terluka dan sangat sensitif
  • mudah mempamirkan marahnya
  • tidak suka kepada benda remeh temeh
  • suka berkawan tapi kurang mempamerkanya
  • sangat berani dan suka memberontak
  • bercita-cita tinggi, suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikanya
  • pemerhatian yang tajam
  • suka hiburan dan sukan
  • suka benda yang bersifat seni
  • sangat romantik pada dalaman tapi tidak pada luaran
  • berkecenderungan kepada benda yang tahyul
  • amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros
  • belajar untuk mempamirkan emosi
MAC
  • berpersonaliti menarik dan menawan
  • mudah didampingi
  • sangat pemalu dan pemendam rasa
  • sangat baik secara semula jadi, jujur, pemurah dan mudah simpati
  • sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran
  • suka pada kedamaian
  • sangat peka kepada orang lain
  • sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain
  • tidak cepat marah dan sangat amanah
  • tahu balas budi dan kenang budi
  • pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam
  • kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal
  • suka berangan-angan
  • suka melancong
  • sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi
  • kelam kabut dalam memilih pasangan
  • suka dengan hiasan rumahtangga
  • punya bakat seni dalam bidang muzik
  • kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik jangan terlalu moody
APRIL
  • sangat aktif dan dinamik
  • cepat bertindak buat keputusan tetapi cepat menyesal
  • sangat menarik dan pandai manjakan diri
  • punya daya mental yang sangat kuat
  • suka dapat perhatian
  • sangat diplomatik, pandai memujuk, berkawan dan pandai menyelesaikan masalah
  • sangat berani dan tiada perasaan takut
  • suka adventure, pengasih, penyayang, sopan santun dan pemurah
  • emosi cepat terusik jika tidak terkawal
  • berkecenderungan bersifat dendam
  • agresif, kelam kabut untuk membuat keputusan
  • kuat daya ingatan
  • gerak hati yang sangat kuat
  • pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain
  • berpenyakit di sekitar kepala dan dada
  • sangat cemburu dan terlalu cemburu
MEI
  • keras hati dan degil
  • kuat semangat dan bermotivasi tinggi
  • pemikiran tajam
  • mudah marah jika tidak dikawal
  • pandai menarik hati orang lain dan menarik perhatian
  • perasaan yang sangat mendalam
  • cantik dari segi mental dan fizikal
  • tidak perlu dimotivasikan
  • tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain
  • mudah dipujuk
  • bersikap sistematik ( otak kiri )
  • suka berangan
  • kuat daya firasat, memahami apa yang terlintas dihati orang lain
  • mudah diserang penyakit di bahagian telinga dan leher dan lemah sistem pernafasan
  • daya khayalannya tinggi
  • pemikiran yang tajam
  • pandai berdebat
  • fizikal yang baik
  • suka sastera, seni, muzik dan melancong
  • tidak berapa suka duduk dirumah
  • tidak boleh duduk diam
  • tidak punya ramai anak
  • rajin dan bersemangat tinggi
  • agak boros
JUN
  • berfikiran jauh dan berwawasan
  • mudah ditawan kerana sikap baik
  • perangai lemah lembut
  • mudah berubah sikap, sangat banyak idea
  • bersikap sensitif
  • otak sentiasa aktif berfikir
  • sukar melakukan sesuatu dengan segera, suka menanguh-nangguh
  • sikap pemilih kerana selalu inginkan yang terbaik dan cerewet
  • cepat marah dan cepat sejuk
  • suka bercakap dan berdebat
  • suka buat lawak dan bergurau
  • otak cerdas dan berangan-rangan
  • mudah dan pandai berkawan
  • orangnya sangat tertib
  • pandai mempamerkan sikap
  • mudah kecil hati
  • mudah terkena selesema
  • suka berkemas
  • cepat rasa bosan
  • kurang pamerkan perasaan
  • lambat sembuh bila terluka hati
  • suka barangan berjenama
  • mudah jadi eksekutif
  • kedegilan yang tidak terkawal
  • siapa yang memuji saya adalah musuh saya, siapa yang menegur saya adalah kawan saya
JULAI
  • seronok didampingi
  • banyak berahsia dan sukar dimengerti ( terutama lelaki )
  • agak pendiam kecuali diransang
  • ada harga dan maruah diri
  • tidak suka menyusahkan orang lain tetapi tidak marah jika disusahkan
  • mudah dipujuk dan bersikap lurus
  • sangat menjaga hati orang lain
  • sangat peramah
  • emosi sangat mendalam tetapi mudah terluka hati dan lambat pulih
  • berjiwa sentimental
  • kurang berdendam
  • mudah memaafkan tetapi sukar melupakan
  • tidak suka benda remeh temeh
  • membimbing cara fizikal dan mental
  • sangat peka, caring dan mengasihi serta penyayang
  • layanan serupa kepada semua orang
  • tinggi daya simpati
  • pemerhatian yang tajam
  • suka manilai orang lain dengan pemerhatian
  • mudah dan rajin belajar
  • suka muhasabah diri
  • suka mengenang peristiwa atau kawan lama
  • suka mendiamkan diri dan duduk di rumah
  • suka tunggu kawan tapi tak cari kawan
  • tak agresif kecuali terpaksa
  • lemah dari kesihata bahagian perut
  • mudah menjadi gemuk jika tak dikawal
  • minta disayangi
  • terlalu mengambil berat
  • rajin dalam membuat kerja
OGOS
  • suka berlawak
  • mudah tertawan kepadanya
  • sopan santun, caring terhadap orang lain
  • berani dan tidak tahu takut
  • agak tegas dan bersifat berkepimpinan
  • pandai memujuk
  • terlalu pemurah dan bersikap ego
  • nilai harga diri sangat tinggi
  • dahagakan pujian
  • semanagt juang yang luar biasa
  • cepat marah dan mudah mengamuk teruma cakapnya dilawan
  • sangat cemburu
  • daya permehatian tajam dan teliti
  • cepat berfikir dan berdikari
  • suka memimpin juga dipimpin
  • suka barangan-angan
  • berbakat dalam seni lukis, hiburan, dan silat
  • sangat sensitif tetapi tak mudah merajuk
  • mudah mendapat penyakit
  • sentiasa belajar untuk relax
  • kelam kabut
  • romantik, pengasih dan penyayang
  • suka mencari kawan
SEPTEMBER
  • sangat besopan santun dan betolak ansur
  • sangat cermat, teliti, dan teratur
  • suka menegur kesilapan orang lain dan mengkritik
  • pendiam tetapi pandai bercakap
  • sikap sangat cool, sangat baik, dan mudah simpati
  • sangat prihatin, terperinci, amanah, setia dan jujur
  • sensitif kepada sesuatu yang tidak diketahui
  • banyak berfikir
  • daya penakakulan yang baik
  • otak bijak dan mudah belajar
  • suka mencari maklumat
  • mengawal diri dari selalu mengkritik
  • pandai mendorong diri sendiri
  • mudah memahami orang lain ( daya firasat tinggi ) dan banyak simpan rahsia
  • sukakan sukan, hiburan, dan melancong
  • kurang menunjukkan perasaan
  • lama menyimpan jika terluka hati
  • terlalu memilih pasangan
  • sukakan benda yang luas
  • bersistematik
OKTOBER
  • suka sembang
  • suka orang sayang padanya
  • suka ambil jalan tengah
  • sangat menawan dan sopan santun
  • kecantikan luar dan dalam
  • tidak pandai berbohong dan berpura-pura
  • mudah rasa simpati, baik, dan pentingkan kawan
  • sentiasa berkawan
  • hati mudah terusik, tetapi meraju tak lama
  • cepat marah
  • macam pentingkan diri sendiri
  • tidak menolong orang jika tidak diminta
  • suka melihat dari perspektif sendiri
  • tidak suka terima pandangan orang lain
  • emosi mudah terusik
  • suka berangan-angan dan pandai bercakap
  • emosi yang kelam kabut
  • daya firasat yang sangat kuat ( terutama perempuan )
  • suka melancong, bidang sastera, dan seni
  • pengasih, penyayang, dan lemah lembut
  • romantik dalam percintaan
  • mudah terusik hati dan cemburu
  • ambil berat tentang orang lain
  • suka kegiatan luar
  • orang yang adil
  • boros dan mudah dipengaruhi persekitaran
  • mudah patah semangat
NOVEMBER
  • banyak idea dalam sesuatu perkara
  • perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-rubah
  • otak dan pemikiran yang sangat tajam
  • cara berfikir lain dari orang lain
  • berfikiran kehadapan, unik, dan bijak
  • banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra
  • penuh dengan idea-idea baru yang luar biasa
  • sukar untuk dimengertikan atau difahami sikapnya
  • sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia
  • amanah, jujur, setia, dan pandai berahsia
  • daya firasat sangat halus dan tinggi
  • bagus sebagai doktor
  • cermat dan teliti
  • personaliti dinamik
  • tidak hargai pujian
  • bercita-cita tinggi
  • terlalu degil dan keras hati
  • apabila hendak akan diusahakan sehingga berjaya
  • sangat rajin dan berkemampuan tinggi
  • kekuatan semangat dan daya juang yang tinggi kepada sesuatu kehendak
  • pandai mendorong diri sendiri
  • berani, pemurah, setia, dan banyak kesabaran
  • mudah ambil berat terhadap orang lain
  • tak suka marah kecuali tergugat
  • pandai muhasabah diri
  • romantik
  • tidak pasti dengan imbangan kasih sayang
  • suka duduk di rumah
  • tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi
DISEMBER
  • sangat setia dan pemurah
  • bersifat patriotik
  • sangat aktif dalam permainan dan pergaulan
  • bercita-cita tinggi
  • suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi
  • seronok didampingi
  • pandai buat lawak dan berfikiran dengan lojik
  • suka bercampur dengan orang
  • suka dipuji, diberi perhatian, dan dibelai
  • sangat jujur, amanah, dan bertolak ansur
  • tidak pandai berpura-pura
  • cepat marah
  • sikap kurang sabar dan tergesa-gesa
  • perangai yang berubah-ubah
  • tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi
  • benci pada kongkongan

ALLAH IS GREAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Kisah Air Masin & Air Tawar

"Dan Dialah yang membiarkan dua laut mengalir (berdampingan); yang ini tawar lagi segar dan yang lain masin lagi pahit; dan Dia jadikan antara keduanya dinding dan batas yang menghalangi." (Q.S Al Furqan:53)

Jika korang termasuk orang yang suka menonton rancangan TV `Discovery' pasti kenal Mr.Jacques Yves Costeau, ia seorang ahli oceanografer dan ahli selam terkemuka dari Perancis. Orang tua yang berambut putih ini sepanjang hidupnya menyelam ke perbagai dasar samudera di seantero dunia dan membuat filem dokumentari tentang keindahan alam dasar laut untuk ditonton di seluruh dunia.

Pada suatu hari ketika sedang melakukan eksplorasi di bawah laut, tiba-tiba beliau menemui beberapa kumpulan mata air tawar-segar yang sangat sedap rasanya kerana tidak bercampur/tidak melebur dengan air laut yang masin di sekelilingnya, seolah-olah ada dinding atau membran yang membatasi keduanya.

Fenomena ganjil itu memeningkan Mr. Costeau dan mendorongnya untuk mencari penyebab terpisahnya air tawar dari air masin di tengah-tengah lautan. Ia mulai berfikir, jangan-jangan itu hanya halusinansi atau khalayan sewaktu menyelam. Waktu pun terus berlalu setelah kejadian tersebut, namun beliau tak
kunjung mendapatkan jawapan yang memuaskan tentang fenomena ganjil tersebut.

Sampai pada suatu hari beliau bertemu dengan seorang profesor muslim, kemudian ia pun menceritakan fenomena ganjil itu. Profesor itu teringat pada ayat Al Quran tentang bertemunya dua lautan
(surat Ar-Rahman ayat 19-20) yang sering diidentikkan dengan Terusan Suez. Ayat itu berbunyi "Marajal bahraini yaltaqiyaan, bainahumaa barzakhun laa yabghiyaan..."Artinya: "Dia biarkan dua lautan bertemu, di antara keduanya ada batas yang tidak boleh ditembus." Kemudian dibacakan surat Al Furqan ayat 53 di atas.

Selain itu, dalam beberapa kitab tafsir, ayat tentang bertemunya dua lautan tapi tak bercampur airnya diertikan sebagai lokasi muara sungai, di mana terjadi pertemuan antara air tawar dari sungai dan air masin dari laut. Namun tafsir itu tidak menjelaskan ayat berikutnya dari surat Ar-Rahman ayat 22 yang berbunyi "Yakhruju minhuma lu'lu`u wal marjaan" ertinya "Keluar dari keduanya mutiara dan marjan." Padahal di muara sungai tidak ditemukan mutiara.

Terpesonalah Mr. Costeau mendengar ayat-ayat Al Qur'an itu, melebihi kekagumannya melihat keajaiban pemandangan yang pernah dilihatnya di lautan yang dalam. Al Qur'an ini mustahil disusun oleh Muhammad yang hidup di abad ke tujuh, suatu zaman saat belum ada peralatan selam yang canggih
untuk mencapai lokasi yang jauh terpencil di kedalaman samudera. Benar-benar suatu mukjizat, berita tentang fenomena ganjil 14 abad yang silam akhirnya terbukti pada abad 20. Mr. Costeau pun berkata bahawa Al Qur'an memang sesungguhnya kitab suci yang berisi firman Allah, yang seluruh kandungannya mutlak benar. Dengan seketika dia pun memeluk Islam.

Allahu Akbar...! Mr. Costeau mendapat hidayah melalui fenomena teknologi kelautan. Maha Benar Allah yang Maha Agung. Shadaqallahu Al `Azhim.Rasulullah s.a.w. bersabda: "Sesungguhnya hati manusia akan berkarat sebagaimana besi yang dikaratkan oleh air." Bila seorang bertanya, "Apakah caranya untuk menjadikan hati-hati ini bersih kembali?" Rasulullah s.a.w. bersabda, "Selalulah ingat mati dan membaca Al Quran."

Jika anda seorang penyelam, maka anda harus mengunjungi Cenote Angelita, Mexico. Disana ada sebuah gua. Jika anda menyelam sampai kedalaman 30 meter, airnya air segar (tawar), namun jika anda menyelam sampai kedalaman lebih dari 60 meter, airnya menjadi air asin, lalu anda dapat melihat
sebuah "sungai" di dasarnya, lengkap dengan pohon dan daun daunan



13.8

13.8 sstu yg x mgkin dilupakn,,,insyaallah...
13.8 adlh hari yg sptOtnya cik.asnur hepi,,
cOz cik.asnur dh abeh Obsrve...but..
cik.asnur xde mOod utk hepi pd tarikh nih...
knapa n mngapa...biarlah....
hnya kwn2 yg thu aje tahu sbb ape...
13.8 kali ni jgak mngingatkn cik asnur bhwa...
dah t'lalu lama waktu itu b'lalu...
kjap aje msa bsilih gnti....
mcam x cya plak....

~pngalaman itu mdewasakn kita~
=')



jgn klik