singgah2...sila tggal jejak anda!! ^_^

tinta untuk semua

Monday, December 20, 2010

hurmmmmmm.. ;)

dh t'lalu lama x update,,,
rndu la plak...
lama jgak x bw blOg2 yg laen...
rndu rsanye...

hurm...bila guna lptOp abg nih..
suma menda xbape nk best...
xley nk update pic2 b'cuti aritu...
nasib bdan la,en.lappy x sihat lg...
(padan muka x pndai jga en.lappy ;( adeehhhh!! )

insyaallah... x lma lg en.lappy sihat la...
he3...x sbarnyeeeee...
nnt boley la xtif bw sana-sini..
^__________^

Tuesday, December 7, 2010

xde...

sronOk..jln2 sna sni...
+ + ngn fmly...
But..still rsa ssuatu...
Teringat...
Sntiasa igt....
Hurm......
;')

tp................

Saturday, November 27, 2010

Monday, November 15, 2010

sya.saya.sya.

sy pun x pham pe yg dicari...

maaf kalo sy xpndai m'hrgai...

sya btol2 xpham dgn dri sndri...

sy buntu...& sya tau hnya awk yg pham.. Sbb dh lma awk kenal sya. Sya xreti nk crta ade ape ngn sya skrg nih.. Hope awk pham..sbb hnya awk sja mmpu pham sya. =')

Sunday, November 14, 2010

update jugak

kesekian kalinye... MengUPDATE blog..

Act en.lappy x sehat..
Seb baek ade windowsmobile...
Alhmdulillah.bley update jgak...
But sTill x sma...
Agak t'kial2 nk update..he3
sblom nih xpnah explore phone nih..
Bila dh lappy wat hal...
Baru smpat mmprgunakan phone nih sebaik mgkin...

sgt m'harapkan
en.lappy sehat smula..
Rindu en.lappy..
='(

Monday, November 8, 2010

tiada.title.

act. jiwa sdg kacau..
kucar-kacir
xthu
camne esok..


insyaallah...
smOga dipermudahkan sgala urusan
:')

30 prkara pOmpuan x smpat gtau lelaki.. =)

mata lesu stdy,,,trus kodek2 mouse,klik sna,klik sini kt fb,,, t'baca nih..suka!mau share


Dahsyat sungguh pompuan ni...banyak perkara yang mana perempuan lebih suka difahami secara tersirat. ye ke tak sempat bagitau?silakan baca.

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akanmenjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan denganpersahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi/Assalamualaikum' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-matanak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprisebuatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Note: tidak semestinya 30 perkara diatas semuanya wujud dalam diri setiap wanita..tapi zaman sekarang ni lelaki pun ramai yang 'apply' perkara-perkara diatas tu . :-)

Sunday, November 7, 2010

sya.cuba.igtkan.diri.sya.utk.

lpas nih..
sya akn mkn ubat..
sya jga mkan n kshtan,
sya jga dri...
sya x blik lewat...
sya x nakal...
sya tidO awal...
sya drive kete elOk2 blik kg.....
sya cuba wat yg t'baek utk exam,
sya wat suma hal cam biasa...
sya cuba!!!
sbb sya tau.....
sya mmg kena blajar suma nih...
wlpun sedih td,
tp skrg2nya sya puas hati sbb awk trus trang....


~~~~~
jaoh disudut hati...
mgharapkn awk yg igtkn suma nih....
***
pape pun thanks trus terang td....

bukan.ngOmelan.atas.kesakitan

wah,,,,
still ade smngat nk mnaip
wlpun tgah sakit....
adeh!!
tba2 aje x sihat...smpai tidO x tenang...
hurmmm
bila pikir blik mmg slah cik.asnur...
sbb kblkangan nih
time mkn x mnentu
&
stiap kali mkn msti x mkn sayur2 Or buah-buahan
minum air msak pun kurang
susu mmg la lg-lg kurang
hurmm.... fast food plak m'jd kbiasaan...
cik.asnur tahu, cik.asnur akn sakit
stiap kali x jga mkan...
tp slalu aje x amik kisah bila dh bdan sihat....
(padahal bila sakit cam skrg..
dalam hati ini b'tekad nk makn syur,buah n minum susu pe suma,, tp nnt msti xwat pun..)
padan muka cik.asnur...
smlam start kul4 pg....
xbley tidO sbb sakit sgt2...
tiap pOsisi x kena...hnya bOleh slesa dgn pOsisi b'sujud..
tu pun kejap aje....

kjap lg nk p amik ubat...
(kalO bab ubat--> mmg sgt susah, slalu jmpa dOc... slalu ckap= "dOc cucuk aje sya..asalkn sya xpyah mkn ubat..." padahal wlpun kena cucuk,still ade ubat dbekalkn utk cik.asnur --> ksimpulannya still kena mkn ubat....adeh!! "(~~,))

1 lg, kalO dkat2 time exam msti demam or x sehat!
hurmmm....
~~~~~~~~
[bkan niat utk mngOmel ats stiap kejadian diats..hnya dicOret atas dasar mahu b'kgsi n m'luah,, mmg sedar bhwa sakit itu pghapus dosa kecil...]

sekadar b'kongsi infO ini --->
Terdapat byk hadith yang menerangkan bahawa kesakitan (ujian) dapat memadamkan kejahatan dan menghapuskan dosa..

Diriwayatkan dr Abu Hurairah radhiallahu ‘anh, bhw Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: Apabila Allah menghendaki kebaikan ke atas seseorang, Dia akan mengujinya dgn kesulitan..

Diriwayatkan juga dr Abu Hurairah radhiallahu ‘anh, bhw Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: Utk setiap musibah, penyakit, keresahan, kesedihan atau kesakitan yg menimpa seorang Muslim – hatta luka yg disebabkan tertusuk duri – Allah akan menghapuskan dosa2 nya..

Ibn Mas’ud radhiallahu ‘anh berkata: Aku menziarahi Rasulullah sewaktu Baginda sakit. Aku mengatakan, “Ya Rasulullah, engkau menghadapi demam yang kuat!” Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam menjawab, “Demamku adalah dua kali (kuatnya) drp kamu..” Aku bertanya lagi, “Adakah kerana engkau mendapat dua kali ganjaran?” Jawab Baginda, “Benar.. Tiada seorang Muslim yg ditimpa kesakitan – walaupun hanya luka yg disebabkan tertusuk duri – melainkan Allah akan menghapuskan dosa2 nya disebabkan kesakitan itu, dan dosanya gugur spt gugurnya dedaun dari sepohon pokok..”

Kesimpulannya kesabaran itu amat penting benarlah "sabar itu separuh dari iman" semoga apabila kita demam atau ditimpa sebarang kesulitan dan kesusahan kita renung-renungkan semula maksud hadith diatas.
Saling ingat dan mengingati utk kebaikan bersama... berpesan pada diri sendiri dan anda jua.

nukilan hadith diatas disumberkan oleh blOg sesOrg

Saturday, November 6, 2010

tenkiu

btOl kata en.kawan smlam..
thanks cOz kOl cik.asnur smlam...
pggilan jaOh dr K.T
thanks! ckgu azizi...
*****
****
***
**
*
(^_______^)

p/s--> tenkiu sgt2,, nasihat anda sgt b'guna utk sya.. pg ni lbih tenang

Friday, November 5, 2010

saya tak!!

saya TAK!!
sya x marah, x benci dan juga x merajuk
tp
sya btOl2 TERASA HATI
***
**
*

khas.utk.kwan2.yg.nak.exam.


kali nih...cik.asnur
nk wish utk kwan2 tcinta...
slmat stdy...
jOm rmai2 bukak buku...
sma2 kita m'baca utk exam kali nih...
jom!jOm!

gd luck kwan2....
chaiyOook2!!
smOga b'jya!!! slmat b'juang !!!

ape erk nk letak title utk entry nih? hu3

wOw...bru pas stdy...
tp skit aje...
sbb tba2 aje otak jd tepu...
dh xnk trma apa yg nk dibaca...
hu3...
xpe la... Alhamdulillah..
sekurg2nye dpt juga skit input,,,
nk restkn minda skjap..
pasnih kena smbung blik...
dh xley suka-suki sgt,
sbb paper dh sgt2 dekat..

ntah nape,sem nih rsa takut smcam nk exam..
sblOm nih xde camnih...
adeh..kenapekah?mngapekah?
hurm.....
hOpe sglanya dpermudahkn...
smOga xde yg t'lepas pandang msa stdy nnt...
=)

btw.....thanks yea,
thanks utk kwn2 yg wish gd luck...
thanks jgak yg bg spOt utk exam kali ni..hu3
thanks byk2 utk kwn yg bg smngat utk stdy ..
thanks!thanks!thanks!

p/s --> dOakn yg t'baek utk cik.asnur yea! wink*wink*

Titian Hasrat

t'ingat A**** @ B***,,,hurm....lagu nih slalu dia nyanyi....

Kita bagai merpati,
Yang sering beriringan,
Menuju ke syurgawi pelangi,
Kita mengumpul hasrat,
Tiada henti-hentinya,
Mencari persinggahan,
Bina istana,

*
Namun ku tak berdaya membina cinta,
Syurgawi yang dicari dilanda gelita,
Gugurlah harapanku bersama hujan,
Bagai ada sesuatu cinta terhalang,
Dimanakah kau sayang di mana,
Jika hilang ku nanti kembali,
Andai duka dimana khabarmu,
Jika bahgia,apalah ertinya,
Ku menunggu...dan menunggu

Ulang*

Titian hasrat cinta,antara kita,
Lebur dipersinggahan

(kenangan Mamababa)

Thursday, November 4, 2010

Apa Yang Wanita Inginkan Dari Seorang Lelaki?

terjumpa n rsa nk kongsi2... jOm sma2 bca2,,,hu3

Apabila cinta mula berputik di hati wanita, apakah yang diharapkan oleh mereka ini? Mahukan kekasih lelaki sekacak Brat Pitt? Kekasih yang setia? Kekasih yang penyayang? Kekasih yang romantis? atau kekasih yang bersikap pak lawak sebagai penghibur hati? Atau mahukan kekasihnya memiliki harta dan kuasa? Atau merangkumi semua yang dinyatakan?

Cinta itu buta? Itu umpamaan yang selalu diungkapkan dalam dunia bercinta. Cinta dan kasih sayang memang merupakan perkara yang tidak lari dalam hidup ini. Malah menjadi sesuatu yang indah dan lebih bermakna dalam diri seseorang apabila cinta dan kasih sayang itu lahir dari dua hati yang saling memerlukan. Bukan paksaan. Bagaimana perasaan cinta itu datang dan terhasil dengan sendirinya? Bagaimanalah pula cinta yang sebenar yang dilahirkan itu memberikan satu petanda bahawa si dia merasakan kamu mencintainya dengan setulus hati yang ikhlas. Perasaan sayang pada si dia akan terus bercambah dan menebal apabila kedua-dua kamu saling berkongsi naluri dan perasaan. Tetapi bukan itu semua mengcukupi. Banyak lagi yang perlu kamu ketahui kehendak makhluk yang bernama “WANITA”.

WANITA ini memang memerlukan PERHATIAN. Wanita sering mendambakan belaian dan perhatian dari kekasih hatinya. Memang kalau sudah sayang apa saja akan dilakukannya. Kononnya itulah yang selalunya diungkapkan oleh orang bercinta. Kalau tidak dimanjakan sepenuhnya, jangan lupa berikan sedikit perhatian. Jangan sampai si dia terasa hati pula. Macam-macam boleh jadi. Manalah tahukan, kamu ini lebih banyak memberikan masa kepada kerjaya dan aktiviti harian anda dan selalu meminggirkan wanita kesayangan anda terabai. Korbanlah sedikit demi perhubungan anda itu. Jangan lupa bertolak ansur dalam menangani segala yang berlaku dalam perhubungan kamu itu. dan Jangan lupa, kamu harus tahu tentang latar belakangnya juga untuk mengetahui sikap sebenarnya. Oleh kerana kamu ini insan yang dekat dengannya maka si dia akan menganggap dirimu itu sebagai tempat melepaskan kasih sayang dan bermanja. Jadi inilah masanya untuk kamu mengambil kesempatan untuk memenangi hatinya. Jangan pula kamu menanggapnya sebagai mengada-ngada. Tunjukkan sikap gentlemenkamu itu!!!!

WANITA inginkan pasangan SECOCOK dan SEPADAN. Memang menjadi setiap idaman wanita mahu mencari kekasih yang secocok dan sepadan dengan mereka. Secocok dan sepadan dari segi pendidikan, pemikiran malah merupakan bonus jika mendapat kekasih yang kacak!!! Biarpun kadangk ala ada yang mengatakan tidak mementingkan paras rupa da;am mencari teman hidup tetapi jauh di sudut hati, wanita sering berharap walaupun setidak sekacak Brat Pitt setidak-tidaknya biarlah yang sedap mata memandang!!! Bukannya apa, nanti hendak dibawa masuk ke dalam keluarga, hendak tunjuk pada saudara mara. Jadi, kenapa lelaki di luar sana jika paras anda biasa-biasa sahaja, jangan pula susah hati. Yang penting jaga penampilan agar sedap mata memandang!!! Biasanya pasangan yang mempunyai taraf pendidikan yang lebih kurang sama akan lebih memahami antara satu sama lain dan tidak menghadapi masalah untuk berkomunikasi. Saling mengerti dan saling memahami membuatkan cinta wanita kekal dan tidak mudah luput di hati. Ini juga memudahkan mereka untuk berinteraksi antara satu sama lain malah bangga wujud dalam diri jika ke mana sahaja pergi, ada yang memuji kemu merupakan pasangan ideal!!!!

WANITA mahukan pasangan yang MEMAHAMI MASALAHNYA. Kadangkala apabila kamu tiada di sisi, si dia menelefon dan akan kedengaran suaranya tidak seperti biasa seperti orang sakit ataupun bermasalah. Jadi peranan kamu adalah bertanyakan mengapa suaranya begitu. Jangan pula kamu buat tidak tahu sahaja!!!! Tentu akan menambah sakit dihatinya. Mungkin dengan cara itu dia beranggapan anda akan faham situasinya. Memang betul, bukan mudah menjaga kekasih hati. Kalau tidak mengambil berat pun susah, ambik berat pun susah. Yelah kadangkala bila terlampau caring, si dia akan mengatakan bosan dan rimas pula!!! Bila tidak ambil tahu kata tidak sayang pula!!!. Jangan risau. Paling penting jangan kamu sakiti hatinya, jika dia marah-marah baik kamu lupakan si dia buat seketika. Bukannya bermakna kamu lemah tetapi sekadar menjaga hubungan kamu dengan si dia. Jika terpaksa atau kamu merasakan kesabaran kamu teruji, cubalah menegurnya dengan cara yang paling baik supaya tidak terguris hatinya. Manalah tahu si dia akan berubah. Yang perlu kamu tahu adalah bercinta memang banyak bermain dengan emosi. Jadi jika hendak melibatkan diri dengan dunia cinta, bersiap sedia dan sabarlah banyak-banyak, jika tidak lupakan sahaja!!!!

status.fb.sya.td.

‎2day = bgun pg--->ngadap fb...mkn pg--->ngadap fb, lunch--> kuar mkn2 n g beli brg ckit kt giant.... ptg2 ngadap fb n blOg, lewat ptg-->chinta cndhuri --> mlm ckit --> kuar mkn2, fb n blOg.. lewat mlam ---> blOg, fb n Zzzzzz... = bila nk bukak buku nih... adeh!!! abg streamyx tulun mai cabut sat streamyx kt umah nih(kOmpem kena sekeh ngn dak umah kalO btOl2)ha3..

meroyan jgak cik.asnur ni...
adeh!!!
nk ubat buang tabiat nih,,, plzzzzzzzzz

ade ptOt..
bukak buku 5 mnit, mkan jajan 10 mnit n Fb+blOg 20 mnit...
pastu
bukak buku lg 5 mnit, mkan french fries 15 mnit n Fb+blOg 30 mnit...
hOhOhO...
apekah????
sdgkan 1 paper = 2j 30mnit...

adoIyaiiiiiii.....
mai jampi sat bg lupa menda2 alah nih....

P/s --> ngadap la pape pun lma2,,but time sOlat jgn lupe!!! set azan kt lptOp..bru t'sedar ckit time sOlat... ^_^

Wednesday, November 3, 2010

jom bukak buku!

sudah2 b'muka buku
mari bukak buku plak...
ok
mode stdy activated..
hu3...
hOpe xde sbrg gnguan.
tekad.
pegang buku 2nite
skrg2nye 1 jam...
^_^
chaiyOok2 utk dri sndiri.

Opps,,uodate lg --> wish gd luck utk awk!

oPps...update lg...
hu3...
sja singgah blOg sndri ptg2...
trsa nk update plak...

nk wish gd luck..
bkn utk kgkawan yg nk exam...
utk korang... cik.asnur update laen...
tp kali nih nk wish utk sum1
hope ade rezeki awk...
gd luck utk esOk...

pertama ritu dh slsai...
alhamdulillah...
yg nih yg laen plak...
mna tau kot2 rzeki kt sini...
cuba sna, cuba sini...
Insyaallah... ade rezeki...
dpat x dpat, blkg kira...
yg pnting m'cuba...
gd luck....
hnya mmpu kirimkn doa dr jauh =')
n ucapan msg di phOne.. =D
p/s --> skrg nih setia tggu text dr awk!! en.phOne bila mau bunyi2 nih,, he3.. =P

.mOod.jiwang.sya.utk.awk.


awk...
sya x tau nk ckap cmne kt awk...
tp kan... sya luahkn kt sini...
kalO jengOk2 blOg nih
sya nk sgt awk tahu....

sya sOkOng awk...
sya nk sntiasa disisi awk..
Insyaallah, jika di izinkn Allah s.w.t
sya nk jd gula-gula awk
nk dgan awk stiap msa sedih,suka,duka,perit n bahagia
Insyaallah, jika di izinkn Allah s.w.t
&
Insyaallah jika ada jOdOh kita

awk....sya nk awk tau n sedar bhwa
jgn pernah awk nilai rsa sya utk awk dr stiap apa bicara, tutur kata sya utk awk
tp nilailah rsa sya utk awk dr stiap p'lakuan sya utk awk

thniah awk..
sbb b'jya duduk diam2
dlm kOtak hati sya dh sthun lebih...
tp kena igt awk lelaki ke-4
(ranking ke-4 sbb sya msih bkn milik awk)
slpas abah n abg2 sya!
^_^

Tuesday, November 2, 2010

.kisah.aku.td.n.bila.nk.start.stdy.

dh smpai ipOh
mOod sTdy dh kena On...
start esOk,,
cOz 2nitE nk rehat2 dlu...
he3..
(^______^)

dOk lepak2 ats katil
bru t'prsan...
yg cik.asnur drive agak laju td..
dats y smpai awai...
hurmmm.....
bhya gak drive sOrg2...
td msa drivE pun nganTok gak...
cik.asnur psang lagu kuat2.. hu3...
syukur Alhamdulillah...
slmat smpai ke ipOh....

smpai2 ipOh...
trus menapak kuaq plak ngn dak2 umah
cari mkn n snggah gianT...
smpat lg melayangkn
rm$$$ kt giant tu...
he3...

esOk nk kna g mktab plak..
de hal blOm slsai...
hOpe lpas siapkn hal suma...
cik.asnur bley start stdy mlm sOk..
^_^
pikir2 ape plak hal esOk....

thanks.. =)

sblum blik ipOh..
smpaT taTap muka sum1 itu...
he3...
jmpa kjap...
thanks awk!

Wednesday, October 27, 2010

awk msti x kesah...

awk msti x kesah kan...
ape yg sy buat td n sblOm ni...
awk jgak msti x kesah kan...
ape yg akn sya buat nnt...
awk msti xkesah ttg hal itu, ini
awk msti xkesah ttg rasa itu,ini
awk msti xkesah ttg perasaan itu,ini

tp,
sy p'caya....
1 hari nnti awk akn amik KESAH,,
bila sy pula ade rsa yg sma cam awk,
iaitu
rsa xkesah ttg suma hal itu,ini....

dan sntiasa la b'ingat2
msa yg lalu xkan dpt diulang smula...
xdpt nk ptah blik dh...

masalah???

setiap org akn ade mslah..
cuma mslah stiap org tu b'beza....
sO...kita p'lu ikhtiar...
cari jln pnyelesaian...
jgn rsa msalah itu m'bebankn kita...
cuba pikir yg mslah itu akan mmatangkn kita
dlm stiap perlakuan, pemikiran dsb.

mslah akn wujud dmna2
x kira dia kaya, sihat, cantik atau ape sja..
kita kena b'syukur...
sbb mslah yg dtg mnguji itu...
adlh tnda Allah s.w.t sayangkn kita..
Allah s.w.t mahu kita sntiasa igt akan diri-Nya
yakin dan igtlah bahawa Allah s.w.t sentiasa ada disisi kita..



cukup!!!

adeh....
gila la cik.asnur skrg nih...
dmam ape ntah...
dh bape ari b'trut2, b'tenggek kt mcD
skali mkn = rm16 (sbb + mcflurry)
adOi...
(lunch td, mcD jgak..hu3)

stOp!!!
EnOugh!!!
ckup!!!

Tuesday, October 26, 2010

peristiwa lunch td

wink*wink*
lunch td lepak mcD...
he3...dh trngin, dat y sggah kjap msa otw blik klas td..
nak djdikn crta...
cik.asnur ade pilih 1 meja mula2...
then tgOk la psngan kapel yg b'tgtangan ngn cik.asnur..
dlm ati ckap(cam kenai minah nih,stdent IPG jgak ke..?)
diaOrg pn cam pandg2 cik.asnur smcam aje...
sO,cik asnur amik kptusan pilih meja laen...
msa dOk kusyuk mkn2...
si mamat 2, asyik dOk jeling2 aje kt cik.asnur...
haiissshhhhh naek rimas ade...
kjap si mamat tgOk,pastu si minah plak tgok...
lam ati..kang ade jgak kena sekeh nih..ha3.. =P

dh abeh mkn... cik.asnur dok smbg2 kjap ngn fila..
then si mamat tu pndang n tegur cik.asnur..
tnya itu ini kt cik.asnur...
rupa2 si mamat tu kwn sek cik.asnur...
kitaOrg stdy kt smkk sma2..cuma klas x sma...
ha3...keciknye dunia..
rupanye si mamat tu polis kt sini..
mmg x prsan lgsung si mamat tu..
yela...dulu kecik n pendek aje....
skrg tggi n dh ensem...kah3....

tp yg peliknye,,,nape awal2 tu...
cik asnur prsaan yg si minah bdak IPG(act bukan dak IPG pun),,,
pdahal,,,si mamat tu yg ade kaitan ngn cik.asnur..
kwan sek... adeh!!!! mmg x prsan lgsung...
lawak sgt, stuasi td,,, lpas tau si mamat tu anuar kecik kt smkk dlu..
mmg cik.asnur gelak trus....ha3....

lunch cik.asnur td...yummmyummm



tag ,, ^___^

tag--> bila tgOk lily n wak rajin m'jawab soklan tag...
aku pun t'gerak nk jawab jgak---> yela..tgah free2 nih...keh3
hurm...act, kena tag ngn 2 org seniOr IPG aku iaitu si Fara n kak tiq utk sOklan tag yg sma..

Once you have been tagged, you are supposed to write a note
with 25 random things, fact, habits, or goal about you.
At the end, choose 25 people to be tagged.
You have to tagged the person who tagged you
If I tag you, its because i want to know more about you
  1. Asnuraida nma yg dipilih oleh abah n mak utk aku...maknanya Cahaya Keuntungan...he3.. mmg sgt beuntung jd anak mak n abah... ^____^
  2. Kwn2 ipg n sek.men pggil aku, as n kwn2 sek. rendah pggil aida (Eda)... lebih t'biasa dgan gelaran adik di rumah..he3
  3. Anak bOngsu n mrupakan anak prmpuan tunggal
  4. Senang t'pengaruh utk buat kptusan n utk b'blanja... (agak bOrOs,kdg2 aje..he3)
  5. Seorg yg malaih baca buku
  6. Suka masak wlpun tau x sedap pun...ha3.. hentam saja la labu..keh3.. =P
  7. still stdy.. kt IPG n nOw dh sem 6...
  8. teacher-tO-be... preschool teacher.... insyaallah.. =)
  9. Suka budak2 ---> wish nnt bley dpat ank kembaq.... ha3..
  10. hp???? ntah la... suka gadget so pham2 la yea... xkesah Nokia ke ape..asal b'kenan..duit On.. ada reasOn baik utk beli... trus amik..hu3...(slalu kena marah sbb suka beli hp,,,he3)
  11. sama ngn Lily ..suka merapu tp x suka ditipu.. (sgt benci penipu, ok!)
  12. suka b'jalan2, b'cuti... ^______^ luv skul hOliday..!!! ha3
  13. in luv wit sum1 ... kira nk gtau yg,,, ---> dh b'punya tp blOm dimiliki... (sila faham konsep ayat t'sebut..keh3)
  14. Suka teddy bear...sgala jenis la... beruang ke, katak ke, itik ke, tikus ke.... keh3...
  15. kalO org tgOk aku...cam kasaq, ganas pe suma ----> tp act. aku nih jenis sensitif n dlam hati ade taman.... =P
  16. Suka mOtOsikal...ade mOtO sndri(abah belikan) he3.... ^_^
  17. Ade lesen kete..... kete manual n autO 22 aku bley bedal...ha3..alhamdulillah..22 bley bwak...
  18. ade lesen mOtO jgak....mOtO plak,,, yg besa2 bley la...skut pun bley...yamaha 125(ade clutch) pun bley... selain itu,, x bley...keh3...kalO mOtO besau,,,, takat bOnceng kt blkang bley kot,,, sbb nk bwak kompem x bley coz aku pendek! ha3
  19. Suka eskem..hu3... dlm peti kt umah wajib ade eskem..keh3...
  20. Suka b'cakap.. pOt pet..pOt pet..pOt pet...
  21. xsuka org hipOkrit.... plzzz b ur self ok....
  22. aku nmpak cam brani---> padahal penakut.. (kes hantu aje) --> sO jgn cuba mngusik aku...kang x psal2 kena pelempang aku.. keh3...
  23. suka mkan, suka muzik, suka tidO, suka maen game.....
  24. suka sambal belacan, cili padi n suma la ...kesimpulannye,,suka mkan pedas....^_^
  25. lOr...dh 25? keh3....yes!!! last 1.... aku debab..chubby...sdg cuba utk b'diet... he3.. insyaallah... (mslahnye aku nih x konsisten la plak utk diet..dsiplin kureng....kih3)
nk kena tag 25 dak laen...isssshhhhh... nk jadi cam wak la... xnak la tag dak-dak laen...
aku sure kOrg mlaih nk menaip.... tp kalO nk aku tag... sila tggalkn kumen... next time aku tag..
^________^

Monday, October 25, 2010

---> fahamilah

sy ttap b'tahan
krna stiap rsa yg ada utk awk!

sy sgt hrap awk faham
apa yg nk sy smpaikn kt awk...

apa dh jadi?

adeh..
mOod sedih..
apa dh jd ngn muka cik.asnur nih...

hurmm...

jerawat sdg galak tumbuh dgn pesat skali..
ha3...

mmbe2 ckap ---> ala ckit aje...
ckit????
adeh...cik.asnur dh belek2 dpan crmin..
waaaaa.... ='(
x ckit ok!!!!

ade 1 yg chumel kt pp...
besauuuu skali disitu...
=( -->amat x suka ok!

act. mmg slah cik.asnur sndri
cOz gatai tukaq tOner muka,,
mybe x srasi ngn kulit muka...
hurm....
padan muka dri sndri...

*****
akn kmbali kpd yg lma..
xnk tukaq2 dh..
he3...

Sunday, October 24, 2010

Alhamdulillah... ^_^

bebaru ni, cik.asnur jOin
grOup mmsak pngakap
utk KAGUM GERKO IPG kampus Ipoh

syukur Alhamdulillah,,,
menang!
juara di situ...
berkat smngat kerjasama ahli kump.
dan keizinan Allah s.w.t
kitaOrg b'jya...

menu yg dimsak perlu dlam bajet rm10
utk 4 org mkan...
menu msti menu seimbang...
kitaorg plan menu special utk juri...
menu utma kitaorg,
  • nasi buluh+nasi yg dimsk dlm mestin
  • ayam halia dmsak dlm buluh
  • ikan bakar+air asam
  • ubi bakar (ditnam bwah tnah b'sma unggun api diats)
  • sayur air
  • betik
  • air limau

mmg lucu,, bahan2 suma t'had..
tp kitaorg usaha msak dgn bhan yg dibekalkn...
alhmdulillah...
^___^
menjadi msakn kitaorg

sgt b'baloi..
x sia2 kitaorg b'latih
^_^
yummmmm,,,sdap!
Alhamdulillah,ni la menu yg m'beri ktaorg gelaran juara


Friday, October 22, 2010

en.kawan

ntah la..
tba2 rsa cam emO aje
sensitif t'lebih
='(
btOl2 sedey
------
rsa dri btOl2 xde smgat,
pggiln kol dr kwn2,
1 pun x jwab..sory..
bg cik.asnur ruang n msa,
trsa buntu tiba2
ntah la...
------
saat camnih..
hnya perlukn
awk---> en.kawan..
tp awk xde skrg,,
tau awk bz ngn hal itu ini...
sO,cik.asnur pndam aje
------
en.kawan tlg msg sya cpat2
bila awk on9 nnt..
='(
msg kt hp@fb yea...
btOl2 tggu en.kawan,

jgn klik